Reageer op: Vraag over Influenza virus

Home Forums Airborne viruses Vraag over Influenza virus Reageer op: Vraag over Influenza virus

MP Raadsen
Deelnemer
Aantal berichten: 14

Hoi Ishan, Bram, Yassine en Efecan,
Gaaf idee!
Desinfecterende doekjes kunnen in principe helpen om handen te desinfecteren en infecties te voorkomen.
Je moet ze alleen wel op de juiste manier kunnen gebruiken dus zorgvuldig en niet de doekjes vies maken door ermee te spelen.
Veel desinfecterende doekjes bevatten alcohol of andere desinfectie middelen, die schadelijk zijn als je ze binnenkrijgt.
Ik weet eigenlijk niet of er effectieve desinfectiemiddelen bestaan die veilig zijn als je ze inslikt. Daar zou ik proberen nog iets over op te zoeken.
Als je dit aan kinderen van onder de 4 gaat aanbieden moet het echt héél veilig zijn. Ga er vanuit dat het kind alles in zijn/haar mond stopt!
Het centrale concept in jullie plan is denk ik heel goed: spelenderwijs jonge kinderen hygiene bijbrengen.
Goede begeleiding van een volwassende is denk ik het allerbelangrijkste.
Zorg dus dat je het product vooral richt op ouders en begeleiders op kinderdagverblijven.
Neem hier ook in mee dat het belangrijk is in kinderdagverblijven dat speelgoed wordt schoongemaakt na gebruik.
Probeer ook iets in te lezen over hoe kinderen zich motorisch en cognitief ontwikkelen in de eerste levensjaren.
In Nederland kennen we het van Wiechenschema voor normale ontwikkeling van kleine kinderen. Zoek dat eens op en kijk hoe oud een kind minimaal moet zijn om zelf zo’n doekje te kunnen gebruiken.

Succes!